7 kritiske aspekter af et fantastisk logodesign

Når det kommer til logodesign,, ønsker du i sidste ende at formidle dit brand i den bedste mulige måde. På samme tid ønsker du ikke at tage for meget plads. Det er den største udfordring at kunne skabe en vindende konsekvenser inden pladsproblemer. Her er de 7 faktorer skal du overveje for at have et logo, der staver succes!

1. forskning hjælper altid i effektiv logodesign

Aldrig begå fejlen at farende ind i at skabe et logodesign. Det vil kun gøre tingene forkert. Du behøver at gøre en fair bid af forskning for at forstå virksomheden, dens mål og mission samt dens forretningsmæssige mål både kort og lang sigt. Du skal også vide demografi af målgruppen.

2. attraktive og unikke: to elementer af stor logodesign

Selvfølgelig ville du ønsker dit logodesign til fange opmærksomhed af kunden. Samtidig bør det ikke skrigende for opmærksomhed. Det skal teste intellektet af kunden; gøre ham eller hende tænke et par minutter efter at have set af logo. Hvis du bemærke nogle af de bedste logo design hver af dem har en unik aspekt til det skildrer der noget om virksomheden.

3. simple og mindeværdige logodesign

En ting du skal virkelig fokusere på er at sørge for dit logodesign ikke er alt for rodet eller for fancy. Det vil bare forvirre kunden. Du vil i sidste ende kunden til at huske dit brand. Det vil kun ske hvis logoet er let at huske. Også være sikker på, at logoet sender positive signaler til kunden.

4. fleksibilitet er et stort problem i logodesign

Der er så mange virksomheder, der investerer en formue på deres logodesign kun til at indse senere at deres logo ikke virker på en produkt indpakning! Sikke et spild af tid og penge! Dit logo skal være fleksibel nok til at arbejde og skabe en varig indvirkning på ethvert medium, uanset om det er et produkt wrapper, din virksomhed hjemmeside eller endda salgsfremmende materialer du sender ud! Det betyder, du skal overveje størrelsen af logoet og brugen af passende farver. Farver anvendes skal matche godt med enhver baggrund samtidig medvirke brand til at skille sig ud.

5. aldrig rod dit logo i logodesign

En kritisk fejl folk gør, er at proppe i alt for mange oplysninger i deres logodesign. Dette gør dit logo ser rodet for ikke at nævne det faktum, at kunder ikke vil kunne huske dit brand!

6. Brug skrifttyper, der fremmer læsbarhed i dit logodesign

Du kan vælge en skrifttype, der ser godt ud på papiret, men når du bruger det i logoet det hæmmer læsbarhed. Der er absolut ingen mening ved hjælp af fornemme skrifttyper i logodesign, hvis de vil forhindre gæster i at huske dig. Sørg for skrifttyper er let på øjet.

7. brug af farve i logodesign

Great logodesign vil altid fokusere på ved hjælp af komplementære farver, der ser godt ud på en sort eller hvid baggrund.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *